Klimmen,vissen,vuur maken,slingeren,vuur werpen,touwbanen, watermanagement, pijl en boog en samenwerken.

Per twee teams gaan ze de strijd met elkaar aan, er zijn drie verschillende proeven die moeten worden afgelegd. De totale duur van het arrangement is 3 uur

Klei overleg.

Na de welkomst met koffie of thee worden er teams gemaakt. Het aantal teams is afhankelijk van het aantal deelnemers, ieder team moet minimaal 4 spelers hebben. Tijdens het klei overleg worden de activiteiten allemaal uitgelegd. De teams krijgen vervolgens de tijd om hun strategie te bedenken. Bij 6 teams komt ieder team steeds op een wisselend onderdeel uit tegen een ander team. Na elke ronde is er een tussenronde waarbij je als team een vraag moet oplossen. De winnaar van de tussenronde verdubbeld zijn punten uit de vorige ronde. 

Klimparcours: dit parcours begint met verschillende zwevende autobanden, die met elkaar een soort brug vormen. Zonder het zand aan te raken moet met hulp van elkaar de overkant bereikt worden. Daarna volgt een hangende evenwichtsbalk.Daarna komen een aantal touwen met aan het eind het verlossende zand. Het aantal overgebrachte personen bepaald de winnaar.

robinson

Vuurparcours: Ook hier starten twee teams, de eerste opdracht is een praktijkpuzzel(denken en doen). Als de puzzel opgelost is gaan we vissen: twee teamgenoten krijgen een hengel en moeten proberen om met de magneten die aan de hengel zitten de juiste sleutels uit een vijver te vissen. Een probleem is dat de vissers niet in de vijver kunnen kijken, om toch de goede sleutels te pakken te krijgen zullen ze de aanwijzingen van andere teamgenoten moeten op volgen. De sleutels geven toegang tot de inhoud van drie kisten, in deze kisten zitten attributen die noodzakelijk zijn om het volgende onderdeel te kunnen uitvoeren. Het volgende onderdeel is het maken van vuur (voor mensen die lucifers en dergelijke verwachten, wacht een teleurstelling) met dit vuur moet een touw worden door gebrand. Lukt dit, dan valt van af grote hoogte een mand naar beneden, in deze mand zitten fakkels. Deze mogen, een per keer, worden aangestoken in het vuur. Vervolgens moet met een welgemikte worp worden getracht een vat met daarin een licht ontbrandbare vloeistof aan te steken. Als dit lukt dan stopt de tijd, lukt dit niet dan moet met het team het  zogenaamde Afrikaanse stenenspel worden uitgevoerd alvorens er een nieuwe fakkel mag worden aangestoken en geworpen. Uiteindelijk wint het team dat een grote vlam ontsteekt.

n

De derde proef behelst het watermanagement spel. Dit spel heeft een duidelijke link met onze nieuw bakken koning. Beide teams krijgen de beschikking over exact hetzelfde aantal attributen. ( buizen, slangen, didgeridoo's, goten e.d.) Ieder team heeft een groot vat gevuld met water en 16 meter verderop staat een emmer van 15 liter. De bedoeling is dat per team een waterbaan gebouwd wordt, hiervoor hebben ze 12 minuten. Als de waterbaan klaar is moet het water gaan stromen. De emmer van het team die het eerst overloopt is de winnaar.

Het Robinson programma blijft in ontwikkeling. Zo zijn er momenteel ook proeven mogelijk met pijl en boog, op het bossaball en binnenkort wordt ook het onderdeel save the queen toegevoegd. 

Dit arrangement is te boeken vanaf minimaal 12 personen tot 200 personen. 

Prijs : incl. welkomstdrankje, 2 consumpties pp en        tafelgrillen. €46,50 p.p. 
 
              
Prijs : incl. welkomstdrankje en 2 consumpties pp
€28,50 p.p.
 
 
Prijs : incl. welkomstdrankje, 2 consumpties pp en 1 uur    volleybal 35,- p.p.
 
                   
Prijs : incl. welkomstdrankje, 2 consumpties pp ,1 uur        volleybal en tafelgrillen. €50,- p.p.  

Robinson op de klei

links over ons contact route foto's
Meer informatie
of
Direct boeken?
Vraag het direct aan

Vind ons leuk op Facebook en deel uw ervaring Facebook